Manapság ritkán indulnak vásárolni az emberek bevásárló listával a kezükben, habár van egy cél, amiért elindulnak a diszkontokba, de az árut magát a pillanatnyi kínálat alapján választják. Ilyenkor kerül előtérbe, hogy egy adott termelő mennyire hatékony trade marketing tevékenységet folytat, ugyanis a diszkontokban az a legkelendőbb áru, amit a vásárló egyből a kosarába tehet. A vásárlói szokások és tendenciák befolyásolása a marketing egyik legfontosabb alapköve, hiszen a profit a nagymennyiségű eladásból áramolhat.

A trade marketing egy olyan tervszerű tevékenységsorozat, mely segítségével a vásárló hasznos információkhoz juthat a termékről, valósággal eladja magát. Mivel mindig úgy alakítják a helyzetet, hogy az elsők között kerüljön a vásárló kezébe, nagy eséllyel a kosárba is kerül. A trade marketing nagymértékben növelheti az eladást, ezzel magasabb profitra tehet szert egyaránt a kereskedő és a termelő is. Ezért a kereskedő szívesen látja a termelő cég trade marketingeseit a területén.