Minden cégvezető azon dolgozik, gürcöl, hogy a vállalkozás tőkéje, profitja egyre gyarapodjon. Ezt a mai világban már nem lehet elérni csak akkor, ha komoly marketing politikát folytat. A digital marketing elemei az internet elterjedésével egyre jobban betört a cégek marketing politikájába. Olyannyira komoly iramban fejlődött ez a marketing ágazat, hogy a mai napokra a reklámipar, szinte teljes mértékben áttért az online hirdetésekre. Azok a cégek, melyek időben felfigyeltek a digital marketing előnyeire, jelentős előnyre tettek szert a konkurenciával szemben.

Azonban nagyon fontos dolog tudni, hogy az online marketing állandó munkát igényel, nem elég csak kidobni az internetre egy pár hirdetést és üzemeltetni egy profi honlapot, az interneten böngészők igénylik az állandó friss információkat. A digital marketing többnyire közép, illetve hosszú távra tervezi a cég internetes politikáját. Minden modern cég marketing politikája szerves része az üzleti tervnek, mely a vállalkozás fejlődési irányvonalát határozza meg az elkövetkező évekre.