Amióta az online marketing átvette a nagy részét a reklámozásnak, egyre jobban elterjedt megoldássá vált a potenciális ügyfelek e-mailes felkeresése. Az e-mail marketing hosszadalmas és nehézkes folyamat, több hónapos előkészületekre is szükség lehet, de a már egyszer kialakított rendszer karbantartása pofon egyszerű. Az e-mail marketing alapja a jól kiválasztott e-mail adatbázis, amelyben ténylegesen a potenciális vásárlók vagy ügyfelek legyenek. Ezért határozottan el kell kerülni a különböző ismeretlen listákat, melyeknek az eredete és helyessége ellenőrizhetetlen. Az olyan lista, melynek a 10-15% hamis e-mail címeket tartalmaz, nagymértékben visszafordulnak egy hibaüzenettel, mely nem csak gyanúsnak fog tűnni a Google szemében, hanem büntetésekhez is vezethet.

A spammes eszközöket messziről el kell kerülni! Ugyanakkor ne feledje, hogy az újabb lehetőségeket is munkába kell fogni az e-mail marketing sikere érdekében. A szociális háló ingyenes hirdetőfelületén gyorsan összeköttetéseket, utalásokat lehet létrehozni az e-mail kampány elősegítésére. Ugyanakkor a Facebook segítségével gyorsan létre lehet hozni egy potenciális ügyfélhálózatot, mely hatékony termőtalajnak használható a hírlevél szerkesztésében. Nem szabad azt sem elfeledni, hogy az elektronikus posta 85%-át mobileszközökön olvassák, tehát a tartalom rövid, velős és mobilbarát kell legyen. Bár a szociális hálók felemelkedése óta az e-mail marketing egy kissé a háttérbe szorult, ezért a B2B üzletkötési szektorban még mindig ez a legjobban elfogadott eszköz.