Kegyetlen nagy a konkurencia, legyen az bármilyen vállalkozás. Elmúltak azok az idők, amikor a cégtulajdonos pipázva ül az irodájában és kaszálja a nagy pénzeket. Minden vállalkozásnak folytonosan nőnie kell, fontos, hogy megtartsa és lehetőleg növelje az eladásait, mert ugye ebből származik a profit. Egy nagyon jól bevált módszer erre az email marketing. Ezzel a módszerrel nem csak kapcsolatot teremthet a jelenlegi ügyfeleivel, de sikeresen találhat újakat is. Ahhoz hogy elkezdje az email kampányát első sorban döntenie kell, hogy miért teszi ezt, mit szeretne elérni a kampány során. Különböző eljárásokat kell alkalmazni, a hírnévkeltés vagy egy konkrét áru reklámozása esetén. Figyelni kell minden apróságra, az eladandó szolgáltatást vagy márkanevet mindig ügyesen kell szövegbe csomagolni, hogy az ne legyen támadó, rossz érzést keltő, de ugyanakkor megragadja a leendő ügyfél figyelmét.

Akkor a legjobb, ha csak információt szolgáltatunk, ösztönözve, hogy ha jobban érdekli a honlapra lépjen. Ha a reklámszöveg eldőlt, akkor dönteni kell, hogy kiket célozunk meg, lehetnek jelenlegi ügyfelek, vagy régebbi ügyfelek, de mindenképp létező ellenőrzött címek, különben értelmetlen az egész. Rengeteg email marketing segédeszköz van a piacon. Ezek az email marketing informatikai programok, jelentősen megsegítik a kampány beindítását, szerkesztését és kezelését. A kampány legfontosabb része a kiértékelés, hány ügyfelet kaparintottunk meg, hány új feliratkozás történt, mennyi bevételt hozott a kampány.