Amióta a piacgazdaság a világ megszokott gazdasági formájává vált, a gazdasági körforgalomba résztvevők folytonos versengésben vannak a vásárlók kegyeiért. A termékek és szolgáltatások olyan nagy mennyiségben lepték el a piacot, hogy a vásárló nehezen tud választani. Egy jó marketing manager pontosan kell ismerje a vásárlói szokásokat, a vásárlói tendenciák fejlődését, a csatornákat, melyen keresztül kapcsolatba léphet velük. Talán a legjobban akkor tud megmutatkozni a marketing csapat munkája, amikor egy új termék piacra dobásán kell dolgozni. Ilyenkor igazolódik be, hogy egy marketing manager és csapata mit ér a cég számára. Fontos döntések kerülnek terítékre, amelyért a marketing projektben résztvevők egyenesen felelőssé válnak.

Hiába való a technikai és tervezési munkálatokba befektetett idő és pénz, ha a terméket a piac visszadobja és senki meg nem akarja vásárolni. Attól a pillanattól kezdve, hogy a termék végleges piaci formáját felölti és az áruházak polcain megjelenik, egy nagyon alapos marketing kampány kell folyjon, amely ismerteti az új termék előnyeit, olyan karakterisztikáit amely a vásárlót megragadja és azoknak a megvásárlására készteti őket. Egy új termék megjelenítése a piacon mindig nagy merészséget jelent. A marketing manager állandó szoros kapcsolatban kell legyen a cég vezetőségével, hogy a cég termékeinek a fejlesztését időben igazítani lehessen a piac követelményeihez. A marketing manager nemcsak remek szervező, sokszor a jövőbelátó képességgel megáldott szakember. Az ő döntései egyenesen befolyásolják a cég által létrehozott termékek piacképességét.