Bármerre fordul az ember a mai világban a reklámok mindenhol megtalálhatók, nincs az a talpalatnyi föld ahol nem vetette volna meg magát. Magától érthetődig, hogy ha ennyi a reklám, akkor a reklámügynökségek is egymást érik. Van is szükség rájuk, mert ez az iparág, mert annak nőtte ki magát, nagyon bonyolult technikákat alkalmaznak az ügyfelek meghódítására, csak kívülről tűnik olyan egyszerűnek a dolog.

A reklám egy olyan műfaj, melyben bőven van művészet és technikai szakértelem, a marketing kampányok alapja, melyen keresztül egyenesen a vásárlót célozzák meg, a jól kiszámított szöveg és vizuális közleménnyel. Minden reklám arra épül, hogy a jövendő vásárló valami különösen meggyőző mondani valót talál, abban, amit lát, hall vagy olvas, és ezzel arra kap eltéríthetetlen buzdítást, hogy az árut, szolgáltatást megvásárolja.

Nem mindennapi dolog egy olyan szöveget találni, mely tíz szóban meggyőzi a vásárlót, hogy azt és nem a más termékét vagy szolgáltatását használja. Miért is kéne a reklámügynökségek segítsége ebben? Mert a reklámügynökségek alkalmazottai, tapasztalt, sok kampányon átesett emberek. Ami Önnek órákba telhet kiagyalni, az nekik zsebből ugrik.

Nem elhanyagolható, hogy a technikai készültségük, a céges kapcsolataik, gyors, menetrendszerű megoldásokat eredményeznek. Ami Önnek napokba telhet megkeresni, az nekik néhány telefonjukba kerül, mindent egy helyen találhat. A reklámügynökségek általában szaktanácsadással is foglalkoznak, néhány órás baráti légkörű beszélgetéssel, szinte minden világossá válik, mit, hogyan és mikor érdemes reklámozni.