A járókelők az utóbbi időben egyre gyakrabban találkoznak a szupermarketek, diszkont áruházak reklámjaival. Autóbuszokon, sőt a taxik oldalán is, autó reklám matricák futkorásznak szerte a városban, többségük a szupermarketek szlogenjeivel. Szükséges vajon ez a nagy reklámáradat? Igen! A reklám és a marketing fontos szerepet tölt be a mai világ fogyasztóorientált társadalmában. Annak ellenére, hogy alapvető feladata az, hogy vásárlásra ösztönözze az érdeklődőt, ugyanakkor segítő kezet nyújt a termékek kiválasztásában.

A piacot ellepték a termékek, már hosszú ideje a ajánlat jóval meghaladja az keresletet, ez arra készteti az eladókat, hogy a vásárlót a termék minőségével és a vele csatolt minőségi szolgáltatásokkal csalogassa a termék kiválasztására. A vásárlónak alapvető joga a választás, külső behatások nélkül kell eldöntse, hogy a számára fontos termék melyik változatát kívánja megvásárolni és ehhez a döntéshez szüksége van hiteles információra. Az információ hatalom! Az információt a vásárló kaphatja akár autó reklám vagy szórólap formájában is, de az igazi információforrás az utóbbi időben az internet.