A fogyasztói társadalom a nyugati civilizáció alapjává vált. Nincs már az a picinyke bolt sem, amelyiknek valamilyen szinten ne lenne szüksége hírnévre, azért, hogy az áruit sikeresen árulja a piacon. A reklám ennek a versengésnek a szülöttje, melynek útján az árusítók próbálják a vásárlókat minden lehetséges úton meggyőzni a vásárlásra. A második világháború után a technika fejlődése megugrasztotta a sorozatgyártásos termékek piacát, lehetővé téve a széles körű kiszolgálást. Ez vezetett elsősorban ahhoz, hogy a kereslet kisebb lett, mint a kínálat és ezzel elindult egy ádáz küzdelem a vásárlók megkaparintására. Mindenki ismeri a kereskedelem alapszabályát, miszerint az ideális egyensúly egy kereskedelmi szektorban, akkor érhető el, ha a kereslet és a kínálat közel állnak egymáshoz, így a felvásárlói ár mindkét félnek igazságos. Ha viszont az egyensúly felborul, az, amelyik alulmarad a küzdelemben, nagy valószínűséggel, kis haszonnal vagy veszteségben dolgozik.

Ezért a reklám egy nagyon fontos elme lett a cégek életének, marketing részlegek kezdtek foglalkozni azzal, hogy minél több vásárló válasszon egy bizonyos terméket. Az évek során a reklám iparrá nőtte ki magát, az új irányzatok szerint a cégek külső reklámügynökségekkel készíttetik a marketing kampányaikat. Ahogy a köznyelvben mondani szokták, még a csapból is reklám folyik. A reklám szakmának soha nem látott lendületet adott az internet. Az internet, olyan végeláthatatlan reklámfelületet hozott létre, melyet az offline reklám felületek összessége nem tud biztosítani. Ezért a reklám az utóbbi időben az online médiára összpontosul.