A kilencvenes évek közepén megjelenő internetes kommunikáció egy új kor kezdetét jelentette a marketing szakmában. Akkor még senki nem gondolt arra, hogy ilyen méretű fejlődés fogja követni és néhány évtized alatt a világot gyökeresen megváltoztatja. Az internet marketing csak az egyik alkalmazása az internet nyújtotta számtalan lehetőségnek, még sok ezer kihasználatlan kapcsolat rejlik a hálózatban. Az internet marketing az online kapcsolatteremtés lehetőségét aknázza ki és azt a tényt, hogy a modern kor embere idejének az egyharmadát az interneten tölti. A friss statisztikák szerint a legtöbbet szörfözők a fiatalok, egészen 35 éves korig, akik szívesen töltik napjaikat a szociális hálókon, böngészve, csevegve. Mi a célja az internetes marketingnek?

Első sorban az internet biztosította rengeteg információ és statisztika segítségével azonosítani lehet a vásárlási szokásokat, az igényeiket, mindezt adatbázisokba letöltve, gondosan tárolva egy későbbi felhasználás érdekében. Egy másik fontos cél a tervezés, az előrelátás. Az internet folytonos fejlődésben van, naponta újabb lehetőséget nyújtva a potenciális ügyfél megközelítéséhez. Pár évvel ezelőtt, amikor a Facebook megjelent az internet marketing egy új löketet kapott, friss reklám felületet, ahol milliók látják naponta a hirdetéseket. Aki időben felfedezte a benne rejlő lehetőséget, mérhetetlen előnyt szerzett a többiekkel szemben. Az internetes marketing nagyon fontos célja a vásárlók igényeinek maradéktalan kielégítése az online csatornákon keresztül. Mivel az internet marketing olyan, mint egy szemtől szembe való beszélgetés, fontos a kapcsolat folytonosságát biztosítani.