A modern világ kereskedelmében ádáz küzdelem folyik a vásárlók becserkészéséért. Az alkalmazottak minden szinten sales training felkészítéseket kapnak, hogy hatékonyan végezhessék minden pillanatban a tevékenységüket. Elméletben mindenki képes eladni, de valóságban az történik, hogy a felkészületlen eladó teljesen zavarba jön a vásárló előtt, amikor az kérdésekkel kezdi bombázni a termékről. Ezért nagyon fontos a munkamenet felkészítése számukra. Az eladás, egy ugyanolyan folyamat, mint a gyártószalagon való munka.

Vannak lépések, fázisok, melyeket kötelezően be kell tartani, de itt arra is fel kell legyen készülve az alkalmazott, hogy millió keresztkérdést fognak neki feltenni. A sales training keretén belül megtanulja a mechanizmust, ami alapján működik a vásárló-eladó kapcsolata, a fortélyokat, melyek elősegíthetik a vásárlásra való döntést. A potenciális vásárló, vásárlási szándékkal érkezik a boltba, de ha a termék nem győzi meg teljes mértékben, az eladó dolga, hogy a szükséges plusz löketet megadja.