A felmérések szerint a televízió nézés az egyik legfontosabb foglalatosságunk minden áldott nap, átlagosan több mint négy és fél órát töltünk televízió előtt. A TV reklám ezt a széles nézőközönséget próbálja a keblére ölelni és arra buzdítani, hogy az általa reklámozott terméket megkedveljék, esetleg megvásárolják. Mindig izgatta az embereket a felmérések, kíváncsiak, hogyan élnek mások a szomszédban, mivel töltik az szabadidejüket, a vasárnapjukat. A felmérések azt mutatják, hogy nem a TV reklám nézésével, ugyanis hiába árasztják el a televíziós csatornákat, ahelyett, hogy érdekfelkeltést okozzanak vele, pontosan az ellenkezőjét váltják ki.

Ez az ellenszenv onnan alakul ki, hogy a nézett műsor legérdekesebb pillanatában szakítják meg egy rövid reklámüzenetre, ami marketing szempontból, elméletileg a csúcs nézettséget eredményezi, de helyette, a legjobb esetben egy kis motyogást eredményez, de talán mást is. Ilyenkor történnek tömeges kikapcsolások, elkapcsolások, sokszor ezt az öt, tíz perces szünetet használják ki egy gyors evésre, ivásra. Egyszóval többnyire senkit nem érdekel már, hogy mit mutat a TV reklám ebben a periódusban, hanem kihasználva a rendszeres szünetet, átugranak más irányú tevékenységekre. Ez alatt lehet, pontosan online vásárolnak valamit, vagy ellenőrzik ki írt valami újat a Facebook-on. A TV reklám fénykora elmúlt, habár még szívesen használják marketing kampányokra, az internet lassan átveszi felette a hatalmat és alig jut szóhoz, csak egy picike szelet maradt már számára.