A turizmus az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ágazat. Sok esetben a vidék gazdasági fejlődése és tulajdonképpeni fennmaradása a turizmus fejlődésétől függ kizárólag. Ezeknek a vidékeknek életbevágóan fontos a turizmus marketing hatékony felhasználása, minden alkalmat meg kell ragadniuk, hogy a vidék turisztikai adottságait és szépségeit hirdessék. Az internet felületén elindított marketing kampányok komoly előnyöket kínálhatnak a felhasználóknak, hiszen viszonylag kevés anyagi befektetéssel, óriási számú közösséggel tud kapcsolatba lépni.

Fontos a folytonos jelenlét, a gyors reakcióképesség. Tudatosan kell építeni a turizmus marketing elemeit, apró lépésekkel kell megközelíteni a kitűzött célt. A felmérések azt bizonyították, hogy a turisták 60%-a az interneten keresi az üdülési céljait és ennek nagy hányada konkrét rendelést is tesz. Tehát a szabály az, hogy a minden lehetséges szállás és szolgáltatás listán meg kell jelenni. A szociális hálót sem szabad elhanyagolni, minden kérdésre válaszolni kell udvariasan.