Bizonyosan sokan találkoztak már olyan termékekkel, melyeket a nagykereskedelemben nem lehet beszerezni csak egy bizonyos cég direkt ügynökeitől. Ezek a termékek kizáróan csak a multi level marketing vagy más néven hálózati kereskedelem útján kerülnek forgalomba. A multi level marketing azon a tényen alapszik, hogy az elégedett vásárló az általa kipróbált termékeket amúgy is szívesen beajánlja a barátoknak, szomszédoknak, tehát könnyen kialakíthat egy csoportot, kik ezeket a termékeket használja.

A multi level marketing felépítésben a termékeket kizárólag csak az ügynökökön keresztül lehet elérni, mert ezzel a jövendő vásárló és egyben eladási ügynök tanonc szoros és bizalmas kapcsolatot építhet ki. A hálózati kereskedelem hasonlít a piramis játékokhoz, azzal a különbséggel, hogy ez teljesen törvényes és pontosan követhető folyamat. Aki képes megállni a helyét több éven keresztül és a piramis magas szintjére kerül, az az általa beszervezett ügynökök után magas jutalékra számolhat, ebben a fázisban, szinte nem is számít az általa eladott termékek mennyisége.