Az üzleti terv az első dolog, amit egy frissen alakuló vállalkozásnak el kell készítenie. Nélküle a vállalkozás csak tapogatózik a sötétben, céltalanul sodródik a konkurencia áramlatában. A marketing plan, egy fontos tartozéka az üzleti tervnek, többnyire fontos döntéssorozatok eredménye. Az üzleti terv nagymértékben a vállalkozásba befektetett tőkeáramlás és fejlődési sémákat határozza meg. Ennek szerves része a marketing plan, mely maghatározza a vállalkozás által fejlesztett szolgáltatások és termékek piacra dobásának időzítését és folyamatát.

A marketing plan nem csak a vállalkozásban szükséges intézkedéseket írja le, hanem a konkurencia potenciális lépéseit is elemzi. Ezen felül elemzi a piac jelenlegi igényét a vállalkozás termékeire és előrelátja valamilyen mértékben a piac fejlődési tendenciáit. Természetesen nem lehet mindent előre megtervezni, de ha van mihez igazodni, sokkal könnyebb mindenkinek. Általában fél évenként szokták kiértékelni a megtett lépéseket és korrigálni, igazítani az adott piaci helyzetekhez.