Az online kereskedelem egy ideje a fénykorát éli, habár egyes felmérések szerint korántsem érte el ez a szektor a csúcspontját, ennél sokkal több virtuális boltra is szükség lehet. Az online marketing blog oldalak egymást érik az interneten, hogy az újonnan megjelenő webáruházakat kiszolgálják. Az emberek nagy része azt hiszi, hogy ezek a blogok csupán szórakozás céljából üzemelnek, holott igenis komoly, meghatározott szerepük van a linképítésben. A többszörös algoritmusmódosítások után is, a Google kereső megtartotta alapul a szöveges állományok fontosságát.

Ezért annyira fontos, hogy egy bizonyos honlapról, vagy a honlapon árult termékről mit beszélnek a blogokon és onnan hány szöveg mutat a webáruházra. Ezek a linkek természetesen nem ingyenesek, egyes blogokon komoly összegeket is elkérnek. Az online marketing blog így alakult az évek során egy nagyon jövedelmező megoldássá, mely nélkül a keresőoptimalizálás mit sem érne. Ha jól üzletel, jövedelmező lehet az online marketing blog üzemeltetése.