A marketing az online marketing megjelenésével határozott fordulatot hozott a reklámozásban. A fiatalok többnyire már nem is figyelnek az offline reklámokra, ha valakinek közölni valója van feléjük, azt csak a social media hálózatában érdemes tenni. Mi a lényege a social media marketing kampányoknak? Elsősorban a kapcsolatteremtés egy olyan potenciális vásárlói réteggel, mely az online boltok gyakori látogatói. Egy termék pozitív értékelésénél nagyobb reklám nem kell, ha elterjed valamiről a hír, hogy bevállt, strapabíró termék, mindenki szívesen használni fogja. Vigyázat! A jó és a rossz hír is gyorsan terjed. Egy social media marketing kampány, gyorsan rossz irányba fordulhat, ha fekete kalap módszereket használnak a termék magasztalására.

A link vásárlás rövid időn belül kiderül, és drasztikus következményei lehetnek. Az interneten a figyelemkeltés a legegyszerűbb, csak el kell indítani egy fórumon vagy blogon egy vitát a témáról és hamarosan több százan fognak bekapcsolódni a vitába. Természetesen kell neki valami szenzációs formát adni, egy jól irányzott kérdés, vagy egy diszkrét megjegyzés a témát teljesen felpezsdíti. Bizonyosan lesznek olyan személyek is, akik nem osztják mindenki véleményét, de hát ez a vita alapja. Ha mindenki egy véleményen lenne, a téma gyorsan lezárul. A social media marketing egy apró virágboltot is pezsgő üzletté varázsolhat, ha hatékonyan jelen van azokon az online felületeken, ahol a fiatalok gyakori vendégek. A diszkrét reklámokat úgy kell elszórni közöttük, mint a szél a fűmagot a mezőn.