Országos premier lesz jövő márciusban a webáruházakkal foglalkozó szakemberek számára. Mindenkit szeretettel várnak, aki az e-commerce területén dolgozik és már meg is nyílt a lehetőség a jelentkezésre. Az E-commerce Expo Budapest honlapján fel lehet iratkozni a szervezők hírlevelére, hogy első kézből származó információkat kapjon az, akit érdekel a téma vagy kedvezőbb áron szeretne regisztrálni. Sokféle szakterületről fogja vonzani a kiállítás az érdeklődőket: logisztika, pénzügy, IT, jog, marketing szakértők mind hozzájárulnak egy sikeres webáruház készítéséhez, üzemeltetéséhez. Marketing és webdesign szakértői alakítják úgy egy webáruház kinézetét, hogy az vonzza a vevőket, a vásárlási élmény ugyanis jórészt a látványtervezés szintjén dől el.

Ugyanakkor befolyásolja a cég megítélését is, hozzájárul a piaci súlyához egy jó webáruház, vagyis nemcsak a pénzügyi mérlegen mutat jól a megnövekedett forgalom. Az e-commerce másik sarkalatos pontja a keresőoptimalizálás, ami elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy aki keresi az adott terméket vagy szolgáltatást, minél könnyebben megtalálja. Egy webáruház esetében elengedhetetlen, hogy nemcsak a böngészők, hanem a keresőrobotok is megértsék az oldalak tartalmát, így az ajánlott termék felkerüljön a találati lista minél előkelőbb helyére.

Megfelelő szakértelem nélkül, csak valahol hátul, az ötödik oldalon, ha megjelenik egy oldal az adott keresésre, mert a virtuális világban is ugyanúgy igaz a szabály: nemcsak termelni, de eladni is tudni kell! Egy hozzáértő képes felderíteni a működő webáruház gyengeségeit, alapos elemzés után javaslatokat tud megfogalmazni, hogy mit érdemes még változtatni, igazítani a jobb működés érdekében. Az e-commerce területén, azonban marad egy fehér folt. Azt a területet, ahol elengedhetetlen a közvetlen kapcsolat, a tanácsadás a vásárlás lebonyolításához, még sokáig nem fogja uralni az elektronikus kereskedelem. A tucatáru esetében könnyebb a vevő dolga, csak kiválasztja a terméket, ahhoz hasonlóan, ahogy a polcról is levenné az üzletben.

Például egy szivattyú esetén, ha a vevő csak annyit tud megfogalmazni, hogy szüksége van egy vízpumpára, akkor elfogadható megoldást nyújt az e-commerce. Amennyiben a vevő már a harmadik szivattyút cseréli le és elege van a szervizbe járásból, akkor a megfelelő vízpumpa kiválasztásánál választ vár olyan kérdésekre, hogy milyen a tengelytömítés, a szigetelés, hogy oldották meg a kondenzációs problémát, mert ezekkel volt gondja az eddigiekben. Az e-commerce jó ideig még nem tudja ilyen szinten kiszolgálni a vásárlókat.