A cégek, vállalkozások egyik alapkérdése, hogy milyen módon tudnák a legtöbb emberhez eljuttatni a termékükről, szolgáltatásukról szóló kínálatot. Fontos észben tartani, hogy egyetlen esetben sem szabad csak úgy egyszerűen belevágni a keresőmarketing bizonyos lépéseibe és szórni a pénzt mindenféle reklámra, hirdetésre, hanem mindig egy online stratégia alapos felépítése kell legyen az első lépés.

Meg kell határozni először, hogy melyik az a célközönség, amelyiket el szeretnénk érni, milyen kommunikációs útvonalon lehet a leghamarabb eljutni hozzájuk, milyen fajta hirdetésekkel lehet felkelteni az érdeklődésüket. Először nem szabad nagy összegeket feláldozni egy bizonyos módszerre, hanem inkább kisebb összegeket többféle keresőmarketing lépésre.

Az eredménytől függően pedig már meg lehet határozni, hogy melyikkel sikerült a legtöbb releváns látogatót elérni és arra kell majd nagyobb költségvetésű kampányt kiépíteni. A jól kidolgozott, alapos online stratégia hamar meghozza a kívánt eredményt.