Az internet megjelenése nagyot lendített a reklám piacon, aki időben felfedezte a lehetőséget, messze elszáguldott a konkurencia mellett. Az affiliate marketing az első marketing lehetőségek között jelent meg és azóta is szívesen használt reklámozási forma. Az affiliate marketing tulajdonképpen egy megállapodás egy kereskedő és egy weboldal tulajdonos között. A megállapodás tárgya az, hogy a weboldalon a kereskedő reklámjai fognak megjelenni valamilyen formában. A megjelenési forma lehet szöveges üzenet, video, banner vagy más online hirdetési forma, melyeket általában a CPA (cost per action) alapján téríti meg a kereskedő. Az affiliate marketing azért hasznos a kereskedő számára, mert olyan szakmai weboldalokon hirdetheti termékeit, melyek hírnevet és bizalmat kelt a látogatókban az általa reklámozott termékekben.

Az affiliate marketing programban résztvevő weboldalak saját maguk döntik el, hogy megjelenhet a hirdetés vagy sem az oldalukon. Csak releváns hirdetéseket fogadnak el, melyek a honlap témájába kapcsolódnak és megütik a megfelelő minőségi mércét. Ezért nagy a konkurencia egyes hirdetési felületeken, hiszen ezek az oldalak magas megtérülési értéket tudnak biztosítani. A jó affiliate marketing partnerweboldalak nem csak egyszerűen kirakják a hirdetéseket, figyelnek az ügyfelek reakciójára és folytonosan változtatják a célközönséget, megjelenési intervallumot, hogy a legjobb megtérülést érjék el. Mivel a haszon a CPA érték függvénye, mindkét félnek érdeke a hirdetés kiváló minősége és haszonkulcsa.