Az internetes világban nagyon elterjedtek az online marketing fogások, most már mindenki kezdi értékelni a virtuális világ adta lehetőségeket. A viral marketing vagy ahogy a magyar szakmai irodalomban ismert, vírusmarketing, egyedi reklámozási formát választott. A reklám, a marketing üzenet vírusként terjed a felhasználók között, egymásnak küldözgetve e-mailben, vagy a megosztó portálokon. A viral marketing anyaga bármilyen médiaformát ölthet: videó, képsor, zene vagy akár szöveg is, de elég ütős kell legyen ahhoz, hogy a felhasználók küldözgetni kezdjék.

Ezért is nevezik ezt a marketingformát viral marketingnek, hiszen egyetlen kiindulópontból, napok alatt több százezer felhasználóhoz elkerülhet. A viral marketing jól teljesít, de csak akkor, ha a kiválasztott célközönség érdeklődik a bedobott téma iránt. A vírusmarketingben szerencsés, ha egyszerre több közeget is megcéloznak az első pillanatban, jobban indul a terjedés, ha több kiinduló pont van az elején. Aztán, ha beindult a lavina, már magára lehet hagyni, a munkát a felhasználók végzik ezentúl.