Minden termék, amelyik a fogyasztói piacra felkerül, igényel valamilyen mértékben reklámot. A marketing fő feladata megtalálni az utat a vásárlók felé, hogy minél jobban behatárolhassák az igényeiket és a termelést ennek függvényében alakítsák. A reklám marketing a termék népszerűsítésének az eszköze, mely a helyes csatornákon keresztül direkt befolyásolhatja a vásárlói közeg viszonyulását a piachoz. A jól kidolgozott marketing eszközök segítségével már a gyártási folyamat kezdetén tudni lehet a jövendő termék sikerét a piacon.

Egy jól szervezett vállalkozásban a termelés először egy marketing piackutatással kezdődik, hogy eldöntsék mennyire alkalmas a pillanat egy új termék piacra dobására. Többnyire a vásárlói közeg viselkedését elemzik, és ezt gyakran támogatják a jól irányzott reklám marketing kampányokkal. A vásárlók visszajelzése fontos döntéseket, változtatásokat eredményezhet egy vállalatban, sőt egy adott termék piacra dobását is elhalaszthatja, ha a visszajelzések nem elég pozitívak.