A marketing szakmában állandóan nagy a forgás, többnyire állandóan szükség van jól felkészült, új alkalmazottakra. Már jó pár éve főiskolai szakokon lehet a marketing szakmát kitanulni, melynek végső lépése a szakdolgozat. Az egyik legkedveltebb téma az online marketing. Egy online marketing szakdolgozat megírása nem kis vállalkozás, főleg akkor, ha a tanulónak nem volt egyenes kontaktusa a témával. A témával kapcsolatosan rengeteg apró részletkérdést szükséges tárgyalni, egy szakdolgozat keretén belül nem is érdemes csak egy bizonyos témakört megtámadni.

Az online marketing szakdolgozat keretén belül egy adott vállalkozás marketing lehetőségeit lehet tárgyalni, vagy általánosan egy online marketing ágazat hatását és lehetőségeit a vállalatokra. Ha a szakdolgozat elkészítése egybefűzhető egy gyakorlati anyaggyűjtéssel, esetleg egy pár hetes gyakorlati képzéssel is, az ideális megoldás a tanuló számára. Semmiképpen nem ajánlatos ellenőrizetlen forrásokból adatot gyűjteni, mert hamis eredményeket fog eredményezni.