Néhány évtizeddel ezelőtt, szinte szentségtörésnek számított, ha egy férfi jobb illatú volt, mint egy nő. Napjainkban viszont az számít annak, ha nem ugyanolyan jó illatú. A férfi parfümök tehát a virágkorukat élik mostanában, hiszen szinte nincs is olyan férfi, akinek a polcán legalább egy, de gyakran többféle illat ne lenne megtalálható.

Ezzel egyszerre, a parfümgyártók egyre inkább kezdenek eltérni attól a klasszikus kesernyés férfiillattól, amit nemes egyszerűséggel átlagosnak lehet nevezni. Néha olyan meghökkentő alkotásokkal állnak elő, hogy sokszor meg sem lehet mondani elsőre, hogy férfiaknak vagy nőknek szánt termékről van szó. Nem meglepő, hiszen néha a ruházat és a megjelenés alapján sem tudja az ember eldönteni, hogy az előtte álló személy férfi vagy nő.

Ez a fajta összemosódás jelenik meg a parfümgyártásban is. Akik figyelnek a különbségekre, azok gyakran párban adják el a női és féri parfümök egyes darabjait. Így egyszerre két, egymáshoz illő illatot választhatnak a párok maguknak.