A jelenkor marketing szempontból a társadalomorientált korszakába lépett, megtalálta küldetését, megrögzött célja hogy a piacot a lehető legjobban kiszolgálja, környezetbarát árukkal és szolgáltatásokkal. A marketing, a cégek életébe szervesen beépült, és habár fő célja a nyereségtermelés, azért szemmel tartja azt is, hogy a fogyasztói igények és a társadalmi érdekek összhangban maradjanak.

A reklám a marketing szerves része, mindkettőnek ugyanaz a feladata, egy árut vagy szolgáltatást úgy felajánlani a vásárló közönségnek, hogy az érdeklődését felkeltse és vásárlásra serkentse. Az offline marketing stratégiák, mint a TV reklám, nyomtatott reklám, utcai reklámtáblák, már jól ismert, bevált fogások a vásárlók behálózására. Napjainkban is folyton találkozunk velük, bár, az utóbbi 10 évben ezek a reklám felületek sokat veszítettek a fényükből, amióta a világháló elkezdte diadalmenetét.

A fejlett gazdaságokban, a lakosság több mint kétharmada rendelkezik állandó internetes kapcsolattal, otthon vagy munkahelyén, így egyre nagyobb teret kapnak az internetes marketingszolgáltatások, b2b marketing, mobilmarketing, keresőmarketing, e-mail marketing, bannerhirdetések, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A keresőmarketing négy alaptevékenységre támaszkodik: keresőoptimizálás vagy SEO, fizetett hirdetés, fizetett listázás, szövegírás. Mind a négy tevékenység azt a célt tűzi ki szem elé, hogy sajátos módon úgy alakítsa a honlapok felépítését és a benne tárolt információkat, hogy a kereső algoritmusok azt előnybe részesítsék a többivel szemben, így biztosítva hogy a kereső felületen a honlap vagy reklám az elsők között megjelenhessen.