Egy vállalkozás vezetősége folytonosan tisztában kell legyen a piac helyzetével, alaposan ismernie kell az általa gyártott, illetve forgalmazott termékek kelendőségét. A vásárlói közösség állandó átalakulásban van, ha egy jobb tulajdonsággal ellátott terméket találnak, nem haboznak átpártolni. Ezért fontos dolog a megfontolt marketing management, mely kutatja és kíséri a piaci lehetőségeket. Egy helyesen elkészített marketingterv évekre előre meghatározhatja egy vállalkozás marketing politikáját, azonban a piacon kialakult válsághelyzetek gyakran gyökeres és azonnali változtatásokat igényelnek.

Ekkor fontos a professzionális marketing management gyors reakcióképessége. Ilyenkor hárul igazán nagy felelősség a marketing osztály vezetőire és az összes alkalmazottjára, mert a válsághelyzetekben nagyon nehezen lehet megtalálni a helyes utat. A marketing osztály minden kijelentésén, mozdulatán a cég jó híre forog kockán, itt nem szabad találgatásokba bonyolódni. A marketing management egy nagyon pontos tudomány, itt minden a számokra épül.