Az online marketing fejlődésével a közösségi média is egy új korszakba lépett. Az információk széleskörű szétszórása pár órás feladattá csökkent, amit eddig a vizuális, nyomtatott és szóbeli reklámmegoldások biztosítottak, azt most minden egy helyen, könnyen elérhető lett. A social marketing online része a marketing szolgáltatások zömét teszi ki. A világ internetes felhasználóinak több, mint a fele naponta bekapcsolódik egy kis csevegésre a kedvenc chat alkalmazásába. Ezek a személyek potenciális vásárlók, bármilyen termékről is lenne szó.

Nem is szeretnék a vállalkozások kihagyni az alkalmat és egyre többen társítják a reklám kampányaikat social marketing megoldásokkal. A közösségi média széleskörű alkalmazásai az egész internetet lefedi, a nagyon kedvelt blogoldalaktól kezdve, az üzenőfalakon keresztül, egészen a videó- és zenemegosztó alkalmazásokig minden ide tartozik. A közösségi oldalak több milliárd felhasználót kapcsol össze egymással naponta, akiket egy megfelelő reklámkampánnyal, gyorsan vásárlóvá lehet alakítani.