Egy vállalkozás üzemeltetése csak akkor éri meg, ha működése során jövedelmet hoz a tulajdonosnak. A profit érdekében sok teendője van a vállalkozás vezetőjének. A marketing audit a marketing terv szerves része, melyre azért van szükség, hogy felmérjék a cég külső és belső kapcsolatait, melyek valamilyen mértékben befolyásolhatják a marketing folyamatokat. A belső marketing audit többnyire a termék előállítási költségeit, és főleg a rá költött reklámozási költségeket. Nagyon fontos elemezni az elmúlt periódusban mekkora hatása volt az online és offline reklámoknak és leszűrni belőle a szükséges módosításokat.

Az online marketing folytonosan változik, azonban nem minden termék esetében megfelelő az új online reklámozási forma. Vannak olyan vásárlói közegek, akik ragaszkodnak a klasszikus megkeresési formákhoz. A külső marketing audit többnyire a konkurencia és a konkurencia által használt marketingformák elemzéséből áll. Nem szerencsés megoldás, ha egy terméket ugyanazzal az elnevezéssel és hasonló marketing módszerekkel próbál valaki terjeszteni, mint a konkurencia.